Thursday, June 9, 2011

Yunan Adaları Turu - Girit - Haziran 2011

Tatilin sonunu düşünmeye başladım yine. Bugün Girit, yarın Atina, cumartesi sabah da İstanbul'dayız. Girit çok büyük bir ada. Kuzeyi Ege Denizi'ne güneyi Akdeniz'e bakıyor. Böyle büyük bir adayı bir günde gezmek imkansız. Gemi sabah 8'de Girit'in en büyük şehri Heraklion'daki limana yanaştı. Bugün tura katılmadığımıza pişman olduk. Rodos'u kendimiz gezebilirdik fakat Girit'i gezmek için burayı iyi bilen birisi şart.

Kahvaltıdan sonra çantamızı hazırlayıp gemiden ayrıldık. Liman çok büyük olduğu için limanın girişine transfer otobüsleri ile gittik. Limandan çıkınca sora sora otobüs garını bulduk, atladık en yakın plajdan geçen otobüse. Arina Sand Beach'in önünde otobüsten indik. Bugün hava kapalı, hatta biz plajdayken ufak ufak da yağmur atıştırdı. Denize girmeden gerisin geri otobüs garına geri geldik. Aşağıdaki fotoğrafta güneş olmadığı için plajın boş kaldığını görebilirsiniz.

Otogardan taksi ile 5 Avro'ya şehir merkezindeki Aslanlı Çeşme'nin bulunduğu meydana gittik. Burası kafeler ve restoranlarla dolu bir meydan. Öğle yemeğini aşağıdaki resimde gözüken İzmir Kebap'ta yedik. Eşim (Nurten) hamile olduğu için Girit'in meşhur deniz ürünleri restoranlarında yemek yiyemedik.

Dinlene dinlene Girit sokaklarında dolaşırken arada serpiştiren yağmur ile serinliyorduk. Adada Venedikliler bıraktığı izler çoğunlukta. Aşağıdaki fotoğrafta Adayı denizden gelen baskınlara karşı koruyan kale duvarları (Fortress) gözüküyor. Osmanlı İmparatorluğu'nun bu duvarları aşıp Heraklion'u (diğer adıyla Kandiye) alması 24 yıl sürmüş.

Girit'ten beklediğim randımanı alamadık. Gezilecek çok yer var fakat zaman çok kısıtlı. Şu anda limandan ayrılmak üzereyiz. 3 yolcu henüz geri dönmemiş. Eğer 15 dakika içinde gelmezlerse gemi yolcuları almadan Atina'ya hareket edecek. Gemiyi kaçırma korkusu ile Girit'i doya doya gezememenin bir eksikliği var şu an içimde.

3 comments:

Emre said...

Merhaba,
Yazınızı dikkatle okudum.
Bizde perşembe günü Gemi ile Girit'e hareket edeceğiz. Bizim gemimiz sanırım Souda limanına yanaşacak. Rehberlerin düzenlediği turu inceledik sadece Retimno'ya ve Hanya'ya gidiyorlar, bu yüzden araç kiralayıp kendimiz dolaşmaya karar verdik.Girit ile ilgili bize önerebileceğiniz bir şey (yemek, alışveriş, müze) var mı?

Emre

İlkin Ulaş BALKANAY said...

Merhaba, Girit'te 5-6 saat kalabildik. Aksam gemiye yetisme derdiniz yoksa arac kirayin bence de. Hareket saatinden once gemiye yetismeniz gerekiyorsa rehberler ile beraber tura katılın derim. Girit'i doğru düzgün gezemediğim için size de tavsiye edebileceğim bir yer yok :) kusura bakmayın.
iyi tatiller...

Anonymous said...

Paylaşımlarınız harika bilgileriniz çok işeme yaradı Kutu Merfez olarak sizleri devamlı olarak takip etmekte ve başarılarınızın devamını dilemekteyiz.