Saturday, June 28, 2008

TechCrunch & Webrazzi MeetUp Notları

Bugün TechCrunch & Webrazzi MeetUp'a katıldım. Conrad/Istanbul Otel'de gerçekleşen etkinlik ile ilgili notlarımı paylaşmak istiyorum. Arda Kutsal'ı böyle bir etkinlik düzenlediği için tebrik ediyorum. Titizlikle seçilmiş panel konuları ve konuşmacılar bu güneşli cumartesi gününü bir konferans salonunda sıkılmadan geçirmeme yetti. Yaklaşık 400 kişinin katıldığı MeetUp'ta 7 ana panel vardı:
  1. Sosyal platformlar ve sosyal medyada pazarlama
  2. Kullanıcı içeriğinin yarattığı Web 2.0 hukuku
  3. Online reklam pazarı ve geleceği
  4. Türkiye’de web girişimciliği, yatırım imkanları ve çıkış stratejileri
  5. StartupPad
  6. Grou.ps Global Announcement
  7. European Startup Scene

Sosyal platformlar ve sosyal medyada pazarlama:


  • Kariyer.net'i temsilen gelen Pazarlama Direktörü Ayça Arsan, Kariyer.net'in reklam harcamalarının 40%'ının internet reklamcılığına ayrıldığını söyledi. Internet reklamcılığının Türkiye'deki reklam piyasasının 2%'sini oluşturduğunu duyduğumda çok şaşırdım.
  • Can Karatoprak, meşhur facebook uygulması Rakı Sofrası'nın yazarı, Rakı Sofrası'nın 1 milyon 50 bin üyesi olduğunu söyledi. Rakı Sofrası gibi basit bir uygulamanın bir şirketi çekip çevirecek paralar kazandırdığını duymak, dikkatimi yeniden facebook platformuna çevirmeme sebep oldu. Can Karatoprak'ın dediğine göre şirketi BizBilişim Çözümleri, Mey İçki ile sağlam bir reklam anlaşması yapmış.

    Kullanıcı içeriğinin yarattığı Web 2.0 hukuku


  • Ekşisözlük'ünde avukatlığını yapan Av. Başak Purut, Türkiye'de bazı savcıların Internet'in ne olduğundan haberlerinin olmadığını, bu savcılar yüzünden youtube ve wordpress'in uzun süreler kapalı kaldığını söyledi.
  • TBD İstanbul Yönetim Kurulu Üyesi Av. Ceyda Cimilli Akaydın, Türkiye'deki bilişim davalarında bilirkişi sıkıntısının yaşandığını söyledi. Ceyda Hanım, isteyenlerin mahkemelere bilişim alanında bilirkişi olmak için başvurabileceklerini ve bilirkişi olarak görev yapmaları durumunda dava başına 300-400 YTL gibi paralar alabileceklerini söyledi. Bu sözün üzerinde salondakilerin bir anda gözleri parladı :)
  • Günün en eğlenceli konuşması Radikal Gazetesi Teknoloji Editörü Serdar Kuzuloğlu'nun konuşmasıydı. Internetin Türkiye'ye gelişinden günümüze kadar geçen sürede kendisinin bilişim adına yaptıklarını anlattı. Radikal Gazetesindeki bir habere yapılan yorum yüzünden kapama davası açılması üzerine, veritabanından elle ilgili yorumu silip davadan yırttığını anlattığında salon kahkahalara boğuldu.

    Online reklam pazarı ve geleceği


  • Bu panel'de, yayın yapanlarla reklam verenleri buluşturan şirket sahipleri Okyar Özlüpınar - Yönetici Ortak, ReklamZ ve Sarper Danış – Ortak, ZapMedya konuşmalar yaptı. Türkiye'de, reklam verenlerin Internet'in gücünden habersiz olduklarından basettiler. Reklam alanında geridönüşün en fazla olduğu ortamın Internet ortamı olduğunu söylediler.
  • Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez'in, Google AdWords hakkında konuşmaması ilgi çekiciydi. Herkesin bildiği klasik "Internet gelecektir" sözleriyle konuşmasını geçiştirdi.

    Türkiye’de web girişimciliği, yatırım imkanları ve çıkış stratejileri


  • Panelin bu bölümünde Türkiye'deki başarılı girişimcilere ve bu girişimcilerin deneyimlerine yer verildi.
  • Cember.net kurucusu Çağlar Erol, Çember.net'i eşi ile beraber yazdığını 2 sene gibi kısa bir sürede 4 milyon dolara XING'e sattığını anlattı.
  • Startup şirketlerinin ömürlerinin çok uzun olmadığından, sektörde palazlandıktan sonra devler tarafından satın alınmadıklarında web'in karanlık sayfalarında kaldıkları söylendi. Girişimcilere para yatıran LeVenture'nin kurucu ortaklarından Cem Dalgıç, startup'ların mutlaka bir çıkış planının olması gerektiği söyledi.
  • Devrim Demirel Blogcu.com'u Nokta A.Ş. nasıl sattığını, Ersan Özer de itiraf.com'u GittiGidiyor'a nasıl sattığını anlattı. Milyon dolarla ifade edilen rakamlar inanın başımı döndürmeye yetti.

    StartupPad


  • Kindo.com, Mekanist.net, Mülakat.Net ,TakasMerkezi.com, Wridea tanıtımları yapıldı.
  • Benim için günün en şok edici anı, Mekanist.net'in, yaklaşık bir sene önce karşılaştığım ve bunun yerli versiyonunu yapabilir miyim acaba diye düşündüğüm yelp.com'un yerli versiyonu olduğunu gördüğüm andı.
  • 0 comments: