Sunday, June 1, 2008

Barış Manço ve Cacık


Çocukluğumdan beri severek dinlerim Barış Manço'yu. "Barış Manço ile 7'den 77'ye" programını her pazar izlerdik ailecek. Daha sonra "Adam Olacak Çocuk" ile çıktı karşımıza Barış Abi. Çok iyi hatırlıyorum, üniversitede hazırlık okuduğum zamanlarda, "Barış Manço Taksim Marmara Cafe'de cam kenarında oturuyor" diye bir haber geldi biz üniversite kantininde otururken. Yarım saatte Ortaköy'den Taksim'e uçtuk resmen. Baktik ki harbiden Barış Manço Marmara Cafe'de üst katta cam kenarında oturmuş birileriyle konuşuyor. Yarım saat boyunca The Marmara'nın karşısından izlemiştik Barış Abi'yi.

Bu sabah "Sözüm Meclisten Dışarı" albümünden bir parçasını dinledim. Kendisini zaman zaman hıyar gibi hissedenler için bu parçanın sözlerini buradan paylaşmak istedim.

Sözüm meclisten dışarı dostlar Söz-Müzik: Barış Manço
CACIK 

Bugünlerde kendimi hıyar gibi hissediyorum
Hani dilim dilim doğrasalar beni
Marmara Ege Karadeniz ve hatta Akdeniz cacık olur diyorum

Derdim öylesine büyük ki dostlar
Kırka yarıp yine kırka bölseler
Ve kırk bostana gübre diye serpseler
Kırkbin tane ot biter de kırkbin derde deva olur diyorum

Ne oldu bana böyle durup dururken

Oğlan aldı başını gitti kız zaten lafımı dinlemezdi
Düğmem kopuk paçam sökük oramda buramda çengelli iğneler
Bir de çengelli iğne nazar bozar derler

Hanımın çorabı kaçık başında bigudiler
Karabaş bile, karabaş bile suratıma bakıp bakıp havlıyor
Öğünmek gibi olmasın ama dostlar
Kendimi hıyar gibi hissediyorum

Hani ince kıyım doğrasalar beni Akdeniz cacık olur diyorum

Ve hatta Atlas okyanusu ve hatta Hint okyanusu
Ve hatta hatta Büyük okyanus bile cacık olur diyorum
Böyle cacığa rakı mı dayanır

Çivi çiviyi söker derler soğuktan donanı buzla ovarlar
Ben zaten yanmışım dostlar peki beni fırına mı koysalar
Zeytin suyuna kuru ekmek böyle gelmiş böyle gidecek

0 comments: