Sunday, July 26, 2009

Bahele. Artık mesajlara yorum yazabilirsin

Vakit buldukça Bahele.com'a yeni özellikler eklemeyi sürdürüyorum. Site çok fazla kullanılmasa da motivasyonum yüksek. Önceleri yabancı olduğum web teknolojilerini deneyebilmem için iyi fırsat oldu. Ve işte Bahele'deki son değişiklikler:


  1. Mesajlara yorum yazılabiliyor. Yazılan bu yorumlar yorumu yapanın facebook feed'leri arasına gönderiliyor.

  2. Yeni facebook feed şablonları ekledim. Facebook'ta ana sayfayada gözüken feed'ler arasına birşeyler göndermek isterseniz facebook feed şablonlarını kullanmanız gerekiyor. Şablonları biraz daha göze batacak hale getirdim.



İnternette dolanırken programmableweb diye bir siteye rastladım. Aklınıza gelebilecek her türlü mashup ile ilgili bilgi bulabileceğiniz bir site. Bu aralar flickr, google, yahoo, twitter ve facebook api'lerini inceliyorum. Bu devlerin servislerini kullanarak geliştirilebilecek yeni uygulamalar, servisler üzerine kafa yormaya başladım.

Hemen bir örnek site tanıtayım: nearbytweets.com. Google Maps ve Twitter API'lerini kullanarak geliştirilmiş bu site sizin yerinizi buluyor (google sağolsun) sonra da twitter API'si ile arama yaparak yakınlarınızdan yazılan twitter mesajlarını listeliyor. Bence çok başarılı bir mashup örneği.

Nereden nereye geldik. Bahele ile başladık mashup ile bitiriyoruz. Haydi görüşmek üzere...

0 comments: